Elmander - bäst i Premier League


Elmander månadens spelare i Premier League

 

Som andra svensk genom tiderna har Johan Elmander utsetts till månadens spelare i Premier League. - Jag är verkligen hedrad, säger han till klubbens hemsida.

Fredrik Ljungberg fick priset i april 2002, men det var enda gången som en svensk fått priset som månadens spelare i Premier League innan Johan Elmander prisades.

Bolton hade en suverän månad som lag och tack vare 11 poäng av 15 möjliga klättrade laget upp till en sjätteplats i ligan. Även tränaren Owen Coyle fick pris som månadens manager och Johan Elmander känner att han har mycket att tacka Coyle för.
- När du har en superbra manager så är det lätt att spela, säger Elmander som gång på gång i intervjuer kopplar den fina formen till tränarbytet för ett år sedan.

Han konstaterar också att priset som bäste spelare i ligan är en väldigt fin utmärkelse.
- Jag är verkligen hedrad eftersom det finns så väldigt många bra spelare i ligen. Jag fick ett liknande pris när jag spelade i Frankrike för Toulouse och jag har vunnit årets spelare i Danmark, men jag måste säga att det här är det bästa priset eftersom Premier League är den bästa ligan i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0