Nacho debuterade i A-laget! :D

Idag var Mourinho mycket glad när han pratade med pressen. Efter 6-3 vinsten hyllade han Real Madrid spelarna och var glad för Kakás skull.

Jose Mourinho pratade med pressen strax efter Real Madrids stora vinst mot Valencia där han uttryckte sin glädje över vinsten.

"Vissa människor kanske förlorar fokusen efter oförglömliga matcher, men det var inte fallet idag. Vi tog denna match väldigt seriöst, men de tre poängen är det enda som räknas så att vi kan fortsätta kämpa så länge vi är matematiskt sätt levande."

"För några veckor sedan förlorade vi mot Sporting, men totalt sett mår vi bra. Det jag säger om Kaká gäller hela laget. Om vi kan avsluta säsongen bra och med känslan att vi kan besegra vilket lag som helst, kommer vi att vara extremt självsäkra nästa säsong. Om Barcelona vinner ligan, kommer det att vara på grund av poängen de har fått, inte för de vi har förlorat."

"Kaká spelade en bra match i en position som jag gillar mycket. Det är en position han är van vid. Vi behöver honom och han behövde självförtroendet han fick från denna match. Folk kan se hur talangfull han är under slutspurten av denna säsong och kan kommer att starta nästa säsong på ett helt annat sätt. Jag är väldigt glad för honom. Och hans dotter kommer att födas inom några dagar."

"Vi kommer att vara i Valdebebas imorgon, men inte för att träna eller tänka på fotboll. Vi kommer att förbereda oss inför Champions League på måndag."

"Nacho debuterade med A-laget idag i en mycket svår match, och han såg ut som en krigsveteran. Det är vad jag vill ha från unga spelare som är förberedda, speciellt från en psykologisk synvinkel. Hattarna av för honom samt för alla hans lagkamrater."


Kommentarer
Postat av: Julia ♥

sv: okej, nice :)

jag börjar imorgon ;)

kram

2011-04-25 @ 20:08:14
URL: http://idoljulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0