Debuterar mot sin gamla klubb :)

Liverpool försökte få in en klausul som skulle stoppa Fernando Torres från spel mot just Liverpool. Det gick inte. Nu debuterar spanjoren för Chelsea mot sin gamla klubb.

Chelsea-Liverpool är en het match vilken dag som helst. Men på söndag når mötet en ny nivå då Fernando Torres gör sin debut för Chelsea - mot den klubb han just lämnat för 50 miljoner pund.

Enligt Guardian så försökte Liverpool in i det sista få fram ett "Gentleman's agreement" i försäljningen av Torres till Chelsea som skulle innebära att spanjoren inte spelade mötet på Stamford Bridge på söndag. Enligt Guardian var dock Chelsea helt ointresserat av en sådan klausul då de var redo att hosta upp 550 miljoner kronor.

- Det är ödet, sa Torres om situationen på Chelsea egen tv-kanal på måndagskvällen.

- Det är inte perfekt för mig men jag har bara goda ord att säga om Liverpool. Men det är historia nu.

- Om jag får spela så ska jag göra att bästa för Chelsea och förhoppningsvis så gör jag mål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0