Roooooobinhooooo

Robinho har utstå kritik för att inte ta tillvara på sina målchanser. Nu försvarar han sig själv och menar att det inte är hans jobb att göra mål.
– Mitt syfte är att skapa chanser åt Zlatan och Pato, säger han.

Brassen Robinho har imponerat med sina arbetsinsatser under hösten, men har haft det svårt framför mål och missat åtskilliga chanser.
Fansen har kritiserat anfallaren som nu dock försvarar sig.
– Folk säger att jag missar för många chanser, men jag svarar bara att det inte är mitt jobb, säger han enligt Football-Italia.
– Mitt syfte är att skapa chanser åt Zlatan Ibrahimovic och Alexandre Pato. Och om jag råkar göra ett mål blir jag bara extra glad.

Trots att brassen trivs med livet i Milano saknar han kompisen Ronaldinho som flyttat hem till Brasilien. Men det finns fortfarande tillräckligt med landsmän för att Robinho ska kunna vara lycklig.
– Det är synd att han har lämnat. Men även utan Ronaldinho kommer vi kunna göra San Siro till en ända stor ”sambasal” att fira i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0