Fabregas klar för Barcelona inom kort

Barcelona och Arsenal är i stort sett överens.
Cesc Fabregas kommer att lämna Arsenal inom kort.
- Om en spelare är på marknaden är det för att klubben inte vill ha honom, säger han enligt AS.

Uppgifterna i Spanien och England är rörande lika. Det pågår förhandlingar mellan Arsenal och Barcelona om Cesc Fabregas, och förhandlingarna rör sig framåt.

Spelarens önskan ska vara att en eventuell affär är klar innan Arsenal samlas för försäsongsträning nästa vecka. Det verkar alltså vara nu eller nästa sommar som gäller.

Det som återstår är att Arsenal accepterar Barcelonas bud. Tidigare ska de ha lagt ett bud på 27 miljoner pund, som den engelska klubben avvisade. Nu är det nya budet högre – upp emot 35 miljoner pund.

Fabregas själv verkar inte stressa upp sig för att få igenom en affär, och av hans ord att döma ger han inga tecken på att någon ska vara på gång:

- Jag är lugn och optimistisk. Jag har ingenting att säga och det finns ingenting att prata om. Om något händer är det för att det måste hända.

- För min egen del har jag börjat komma i form, vilket jag måste göra. Om en spelare är på marknaden är det för att klubben inte vill ha honom, men jag har inte det problemet.

2000-talets kanske längsta transfersaga kan vara på väg mot sitt slut. Eller kommer kan den få ytterligare en sväng? ;D



Stannar eller lämnar den omtalade mannen Arsenal i sommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0