Nasri och Agüero till City?

Sergio Agüero vill lämna Atlético Madrid. Nu säger Roberto Mancini att City planerar ett bud.
- Ja, förmodligen blir det så, säger han till Sky Sports.

Den argentinska storstjärnan Sergio Agüero sa för ett par dagar sedan att han kommer att flytta från Atlético Madrid. Manchester City har uppgetts vara intresserat och nu bekräftar Mancini att man vill ha Agüero.

Mancini säger att man förmodligen kommer att lägga ett bud på Agüero, men att det till mångt och mycket beror på om han säljer Carlos Tevez.

- Agüero är en spelare som kan spela för Manchester City eftersom han är ung, han är en bra spelare som Carlos, han gör många mål och kan spela med Mario Balotelli och Edin Dzeko.

Manchester City har även kopplats ihop med Arsenal-stjärnan Samir Nasri. Mancini utesluter inte att man går efter honom heller, men säger att han inte vet om City lagt något bud.

- Jag vet inte just nu. Jag vet inte situationen men det är svårt för Nasri. Jag hoppas att vi kan köpa eftersom vi behöver spelare och jag hoppas att den spelaren kan komma innan slutet av månaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0