De Gea klar för de engelska mästarna

Nu är det officiellt. David De Gea har skrivit på för Manchester United.
- Jag är väldigt stolt, säger spanjoren till MUTV.

Affären ska ha varit klar länge - men först i dag presenterades David De Gea i Manchester United efter att ha genomgått en läkarundersökning.

Den 20-årige spanjoren kommer närmast från Atletico Madrid och har skrivit på ett femårskontrakt med de regerande engelska mästarna. Han kostar 185 miljoner kronor att lösa från sitt kontrakt med Madrid-laget.

- Jag är väldigt stolt, jag kan inte bärga mig tills jag får börja spela här, säger De Gea till MUTV.

- När en klubb så stor som Manchester United är ute efter en blir man så klart väldigt glad. Uniteds intresse gav mig extra motivation att jobba hårdare och visa mina färdigheter.

De Gea har precis vunnit U21-EM med Spanien och ses som en av Europas mest lovande målvakter. Han tros ta över som förstemålvakt direkt efter Edwin van der Sar som lagt handskarna på hyllan.

Spanjoren lär jubla under sin tid i United.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0