Eto'o på väg bort från Inter?

Samuel Eto’o är osäker över framtiden.
Nu öppnar han dörren inför en flytt från Inter.
- Vi får se om jag stannar eller om jag sticker, säger han enligt Football Italia.

Anfallsstjärnan Eto’o har tidigare sagt att han vill stanna karriären ut i Inter. Nu kommer en helomvändning. Eto’o säger att han funderar över ett antal erbjudanden han fått och att han inte kan säga vad som kommer att hända med honom.

- Det är sant att jag fått en del erbjudanden. Jag har en månad på mig nu att titta igenom dem och bestämma mig för vad jag ska göra. Jag är 30, jag är nära min sista stora kontrakt och vi får se om jag stannar eller om jag sticker.

Eto’o menar att det inte handlar om pengar, utan att om spela i en stad där han trivs och i en klubb där han finner sig tillrätta. Anfallaren har uteslutit en återkomst till Barcelona, varifrån han kom 2009, men säger däremot att han är intresserad av en flytt till England.

- Det är en tanke som jag haft i mitt huvud ett tag. Det handlar om att hitta rätt klubb. Jag har fått erbjudanden från bra klubbar.

Inters president Massimo Moratti har tidigare sagt att det vore förödande för Inter att förlora Eto’o, och har jämfört det med att Barcelona skulle tappa Messi.

Bildar kanske ett hett anfallspar med ihop med Tevez efter sommartransfern? ;D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0