Ger upp Sanchez

Enligt Roberto Mancini har Manchester City gett upp Alexis Sanchez.
- Vi har dragit oss ur racet, säger han.

Alexis Sanchez är en av silly-sommarens hetaste spelare. Den chilenska virvelvinden uppgavs först vara nära att skriva på för Barcelona. Sedan rapporterade flertalet medier att Manchester City var närmast.

Nu drar sig dock den pengastinna Manchester-klubben ur.

- Jag pratade med Sanchez och han sa att han kunde skriva på för oss, säger Mancini till Sky Sport Italia.

- Vi har dock dragit oss ur racet efter att vårt senaste bud blev nobbat.

City uppges ha erbjudit 380 miljoner för Sanchez, men Udinese vill ha 480. Den engelska klubben är dock fortfarande på jakt efter en offensiv spelare.

- Tevez är en bra spelare och jag tror att han stannar i City. Då har vi tre anfallare, men vi behöver en till. Kanske Napolis Ezequiel Lavezzi? Jag tycker mycket om honom, men jag tycker inte att han är värd 280 miljoner (utköpsklausulen).

De vore kul om de ljusblåa skulle satsa på Sergio Agüero (som ryktas vara på väg bort från Madrid), då skulle de ha ett riktigt bra sammarbete mellan Agüero och hans landsman Carlos Tevez. En mycket fin argentinsk anfallsduo ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0