"Ska ta ner dem på jorden"

Cristiano Ronaldo kan inte vänta på nästa säsong.
Då ska han se till att Real Madrid återigen blir herren på täppan.
- Vi kommer ta ner Barcelona på jorden, säger han till turkiska Vatan.

Spansk fotboll handlar mycket om duellen och rivaliteten mellan Barcelona och Real Madrid, inte minst efter säsongens heta sammandrabbningar.
När Cristiano Ronaldo var på besök i Istanbul fick han frågor från turkisk press om vad Real Madrid ska göra för att ta sig om Barcelona, som ju vann både ligan och Champions League den gångna säsongen.

- För att stoppa Barcelona måste man slå dem. Vi kan bara vinna ligan om vi lyckas slå dem, säger Ronaldo.

Och Ronaldo har ingen tvivel på att Real kommer att knuffa ner Barcelona från den spanska toppen.

- Vi kommer att vara mycket starkare nästa säsong och jag är säker på att vi har vad som krävs för att slå dem. Vi kommer ta ner Barcelona på jorden.

En spelare som ska hjälpa Real Madrid med det är nyförvärvet från Borussia Dortmund, Nuri Sahin. Han var en av tyska mästarna Dortmunds bästa spelare under säsongen – men storstjärnan Ronaldo har inte så bra koll på sin nya lagkamrat.

- Jag vet inte så mycket om honom. Jag har sett honom spela ett par gånger i tyska ligan. Jag kommer göra allt för att få honom att känna sig hemma, hur som helst. Det viktigaste är att alla gör sitt yttersta för att se till att Real Madrid vinner titlar, avslutade Ronlado.

Skytteligavinnaren vill sänka Barcelona ännu en gång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0