Adebayor vill stanna

Emmanuel Adebayor trivs i Real Madrid. Togolesen vill stanna så länge som möjligt och har klippt sina dreadlocks för klubbens skull.
- Det är viktigt att känna sig älskad, säger Adebayor.

När Gonzalo Higuains skada lämnade Real Madrid med bara en central anfallare lånades togolesen Emmanuel Adebayor in från Manchester City, en klubb som snarare har överskott på strikers. Adebayor har gjort två mål på sju matcher för marängerna, och trivs utomordentligt bra i Spanien.

- Jag hör mitt namn sjungas på stadion. Det är viktigt att känna sig älskad. Jag ska göra allt jag kan för att stanna så länge som möjligt, säger han till AS.

- Jag har spelat på den högsta nivån i många år, men mina händer är tomma. För mig är det viktigaste att vinna titlar. När jag skrev på för Arsenal kunde jag inte föreställa mig att jag skulle vinna något, fortsätter Adebayor.

Den 27-årige anfallaren vill så gärna passa in i Real Madrid att han har klippt en ny frisyr.

- Jag hade dreadlocks i tre år, men när möjligheten att spela för Real Madrid kom upp visste jag att jag måste klippa av dem. Den här frisyren är mer passande för en institution som Real Madrid. Jag gör allt jag kan för att integreras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0