"Drömklubben är Chelsea"

Han gjorde två mål för Brasilien i London i söndags. Nu avslöjar Neymar sin drömklubb: Chelsea.
- Det är alla spelares dröm att spela för Chelsea, säger han.

I somras försökte Chelsea värva den unge brassestjärnan Neymar från Santos. Då kände inte den talangfulle anfallaren att tidpunkten var rätt - men nu öppnar han igen för en flytt till London.

Efter att ha gjort två mål för det brasilianska landslaget mot Skottland på Emirates i söndags berättar 19-åringen för Sky Sports att han drömmer om att spela för Chelsea.

- Chelsea är en stor klubb. Det är alla spelares dröm att spela för Chelsea, säger han.

- Om det händer en dag kommer jag väldigt gärna dit.

Santosstrikern berättar att han diskuterar alla möjliga övergångar med sin familj.

- Förra året när Chelsea ville ha mig satte vi oss ner, och kom fram till att tiden inte var inne än. Om det händer i år igen kommer vi att sätta oss ner och diskutera det igen.

För stunden trivs dock superlöftet bra i Santos.

- Jag trivs där, och när tiden är inne kommer Gud att hjälpa mig att fatta rätt beslut, kontaterar Neymar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0