Inzhagi tillbaka

Milans positiva överraskning: Filippo Inzaghi tror sig vara tillbaka snart.
- Jag är tillbaka om 20 dagar för att hjälpa Milan att vinna, säger Pippo.

Ett ljus i Milans skademörker: veteranen Filippo Inzaghi kan vara tillbaka från sin knäskada snart. "Super-Pippo" skadade knät mot Palermo förra året och alla trodde att säsongen var över. Nu säger italienaren själv att han är tillbaka inom tre veckors tid.

- Jag är tillbaka om 20 dagar för att hjälpa Milan att vinna, säger han till Sport Mediaset.

- Jag mår hyfsat bra. Mitt knä orsakar inte längre några problem. Jag tror att jag är tillgänglig inom tre veckor, men bara om jag är 100 procent frisk. Jag drabbades av en allvarlig skada och det måste man ta på allvar, fortsätter Inzaghi.

Den målfarlige anfallaren säger att han tänker avsluta sin karriär i Milan efter nästa säsong.

För tillfället leder Milan Serie A med två poäng före Inter. I helgen möts lagen i ett stekhett derby, utan avstängde Zlatan Ibrahimovic.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0