Mourinho hyllar Casillas

Den portugisiska Real Madrid tränaren Jose Mourinho var extremt nöjd med sina mäns presentation mot Atletico Madrid igår kväll, men samtidigt medgav han att spelarna är väldigt trötta.

Trots att ha fått träna inför denna viktiga derby matchen i endast två dagar, lyckades de spanska giganterna få tre viktiga poäng i La Liga efter att ha besegrat Atletico Madrid med 2-1.

"Mina spelare visade en enorm uppoffring som alla Madridismo såg och kände. De gav sitt allt på planen" sa Mourinho till Real Madrids officiella hemsida.

"Jag berättade för mina män innan vi mötte Lyon att historia och tradition inte spelar matchen. Varje match är olik den andra och vi måste göra vårt bästa för att vinna. Atletico ville vinna ett derby efter att inte ha kunnat göra det på många år. Vi dominerade matchen i första halvlek och de reagerade känslosamt efter halvtid. Vi lyckades ta tre viktiga poäng när vi saknade vår fulla styrka."

"Truppen var trött och vi hade inte råd att vara mindre kompakta som ett lag. Jag vet att systemet jag använde idag kommer att hålla oss igång hela vägen. Detta kommer att hjälpa oss att bättre kontrollera matchen. Jag är tvungen att använda tre defensiva mittfältare om jag inte får mer tid att vila."

"Casillas var fantastisk. jag skulle vilja att min målvakt har mindre jobb att göra på matchen, och han hade en hel del att göra inatt (igår). Skillnaden låg i den fysiska och psykiska delen av laget som spenderade hela veckan att förbereda sig för matchen, och en annan sida som var trötta. Till och med jag var trött. Vi kände utmattningen i andra halvlek. Vi försvarade så som vi kunde och vann så småningom en viktiga ligamatch. Det var en bra vinst. Mästerskapet är långt ifrån över."

"Cristiano Ronaldo är en väldigt viktig spelare för oss. Vi tog risken att spela med honom, men man måste ta varje match som den kommer. Domaren gjorde bra ifrån sig i en svår match med mycket press. Han var väldigt professionell."


Kommentarer
Postat av: Becca

sv: Tog de bara lugnt och myste med honey :D hihi..

Har du haft en bra helg då?? Kul med måndag imorgon?? ;) haha!!

Måndagar suger.. :b

2011-03-20 @ 16:23:43
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Becca

sv: helgen har varit perfekt :D

Några planer för veckan då?? :b

2011-03-20 @ 18:39:14
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Becca

sv: svarar på kommentarer ;) hihi!!

Vad tycker du? Iphone eller Android?? :)

Va har du för telefon?? :)

2011-03-20 @ 19:49:16
URL: http://myranstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0