Toivonen om avstängningen

Avstängd i ligan, avstängd i landslaget.
Ola Toivonen siktar på Europa League:
- Vi är riktigt bra nu, säger han till fotbollskanalen.se.

På torsdag samlas landslaget för att ladda inför EM-kvalet mot Moldavien i nästa vecka. Fast för Ola Toivonen väntar träning med klubblaget och möjligen en ledig helg:

- De dödar mig här nere, säger Toivonen efter ett pass och skrattar. Kanske får jag ledigt i helgen, vi får se.

Tillsammans med de andra spelarna som inte tillhör landslag så tränar anfallaren för fullt. Han är avstängd i EM-kvalet och får se den hemma i soffan:

- Ja, förhoppningsvis ska jag se den på tv här. Vilken kanal är det? (TV4) Vad bra, den har jag, jag har inte Viasat.

Svider det att missa den?
- Ja, det är klart att det gör men jag är övertygad om att de fixar det ändå.

Ola Toivonen är även avstängd i Holland i fyra ligamatcher efter att han armbågat Ajax Jan Verthongen. Redan innan det fick svensken en del kritik i Holland efter att ha stämplat Nemanja Gudelj och sedan fallit lätt när han fick en knuff av honom.

- Det är bara armbågen det handlat om, och det har varit en hetsjakt på mig.

Du har upplevt det så?
- Ja, verkligen.

Hur har du hanterat det?
- Jag har inte brytt mig om det och jag har inte gett några intervjuer. Folk får skriva och tycka vad de vill. Jag har släppt det fullständigt nu.

När spelar du nästa match?
- Mot Benfica.

Kvartsfinalspelet mot Benfica börjar 7 april och i ligaspelet får Ola Toivonen vänta på spel till hemmamötet mot Heerenveen, därmed missar han toppmötet med Twente 2 april. Ola Toivonen ser därför fram emot spelet i Europa League:

- Även om vi inte ska dra för stora växlar av att slå ut Glasgow Rangers är vi riktigt bra nu. Det blir tufft mot Benfica som är bra. Mot Lille gjorde vi en riktigt bra bortamatch och den räddade oss när vi klarade 2-2.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0