Guidetti nobbar förlängning med Man City

John Guidettis framtid i Manchester City är osäker. Han nobbar ett nytt kontrakt och önskar att han värdesattes högre.
– Jag vill slåss på samma villkor som alla andra, säger anfallaren till fotbollskanalen.se.

John Guidetti är tillbaka i Manchester City efter succélåneperioden i Burnley. Anfallarens kontrakt går dock ut i sommar och nu är det oklart om han stannar i klubben som fostrat honom de senaste åren. Svensken berättar att han nyligen nobbat en förlängning med City eftersom han känner att han inte slåss på samma villkor som de andra i laget.

– De erbjöd mig ett treårskontrakt i a-laget hyfsat nyligen och det är såklart otroligt stort. De köper in spelare för 28 miljoner pund, men ändå vill de ha kvar John och har en plan för honom i sitt a-lag, säger Guidetti till fotbollskanalen.se.
– Men jag tackade nej till det första kontraktet. Inte för att jag har något emot City, men det var inte tillräckligt bra.

Guidetti berättar samtidigt att han heller inte hört ett knyst från det svenska landslaget. Ingen har kontaktat anfallaren, något han upplever som frustrerande.
– Allt jag vill ha är en chans på träning och visa vad jag kan. Om jag inte förstör på Citys träningar och gör det bra kommer jag inte förstöra för det svenska a-landslaget heller.
– Än så länge har jag inte hört någonting och jag kanske inte ens kommer med i U21-landslaget, säger John Guidetti till fotbollskanalen.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0