Messi: "Efter Barca blir det Argentina"

Argentinaren vill stanna i den katalanska klubben länge, för att sen springa ärevarv i hemlandet.

I en intervju med colombianska tidningen El Pais avslöjar världens bäste fotbollsspelare sina framtidsplaner.

- Om jag lämnar Barcelona så är det för att återvända till Argentina och avsluta min fotbollskarriär.

Alla framtida Silly Season-spekulationer om Real Madrid vill han mota i grind. Messi vill inte spela för någon annan europeisk klubb än Barcelona.

- Idag är jag lycklig i Barcelona. Jag vill stanna här till jag drar till Argentina, för att dra mig tillbaka, utvecklar Messi.

Dock klargjorde världsstjärnan inte till vilken klubb han skulle ansluta när han återvänder till Argentina.

Kanske återvänder han till sin gamla klubb CA Newell's Old Boys eller River Plate (som för övrigt nyligen åkte ur den högsta ligan för första gången någonsin)?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0