"Brasse-Ronaldo" föredrar Real

Brassen Ronaldo föredrar Real Madrid framför Barcelona, och gillar Mourinho mer än Pep Guadiola.

Den numera pensionerade anfallaren har spelat för båda de spanska bjässarna, men efteråt är minnena från tiden hos ”Marängerna” mer beständiga.

- Jag hade en fantastisk period i Real Madrid, och det var även där jag gjorde flest mål, säger han till tidningen AS.

När det gäller Barcelona är han inte lika entusiastisk.

- Jag var bara där i ett år, och det var spektakulärt. Men när jag flyttade till Inter fanns där också osämja, allt var inte perfekt. Jag känner fortfarande att jag har stor respekt för och från Real Madrid. Men jag tycker också att Barcelona spelar en fantastisk fotboll. De har den där lilla killen (Messi) som gör fantastiska saker, säger Ronaldo.

Han pekar även ut Barca-presidenten Sandro Rosell som en vän, men anser sig stå ännu närmare Reals Florentino Perez.

- Det går inte att jämföra, jag skulle alltid välja Florentino, säger Ronaldo.

Slutligen hyllar han José Mourinho som en enastående tränare, vars resultat varit välförtjänta. Honom lärde Ronaldo motsägelsefullt nog dock känna inom Barcelona, då portugisen jobbade för dåvarande managern Bobby Robson.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0