Zlatan: Känner mig som nummer ett

Zlatan är säker på sin sak.
Anfallaren rankar sig själv i fotbollsvärldens topp.
- Jag känner mig som nummer ett, säger han enligt Sportbladet.

På lördagen väntar ett tungt möte med svenskens tidigare lag, Juventus, och på förhand har det talats om en ryggskada som stör 29-åringen. Det är bara det senaste i raden av orosmoment kring Ibra, som öppet deklarerat att hans kropp varit sliten under hela säsongen.

Inför matchen berättar Ibrahimovic, för Gazzetta dello Sport vars intervju Sportbladet tagit del av, om det höga priset av att konstant pressa sig själv mot en fysisk gräns. Det kostar på att delta i omgång efter omgång i en av världens bästa ligor, parallellt med landslagsspel och europeiska cuper.

– När jag är 33 år tror jag att jag lägger av. Jag vill inte stå där in i det sista och spotta blod på planen, säger Zlatan.

Det innebär att VM 2014 – om Sverige kvalificerar sig – blir avskedsframträdandet för hans del. Men innan det är dags har forwarden en rad utmaningar kvar. Bland annat det ständiga målet: Att vinna Champions League med Milan. Nästa vecka väntar retur mot Tottenham i åttondelen och trots underläge tror Ibra att det kan gå vägen.

– Vi har goda möjligheter att gå vidare där i London, säger Zlatan.

I Gazetta Dello Sport-intervjun får han även till uppgift att ranka sig själv och sin status inom världsfotbollen.

– Jag känner mig som nummer ett, om jag tyckte att jag var nummer två skulle jag inte känna mig motiverad. Att man inte vunnit den internationella Guldbollen eller Fifa World Player betyder inte att man inte kan vara nummer ett, säger Ibra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0