Hur fan tvättar man kläder egentligen? :O

Detta var ju inte lätt.
Jag hade tänkt tvätta mina kläder nyss å tänkte att de är väl bara å slänga in dem i tvättmaskinen men nope, det va de verkligen inte.
En sak som jag vet är att man måste sortera kläderna efter typ färg å skit ;D
Så jag googlade lite på hur man tvättar kläder hehe, jag t.o.m "youtube:a" på det och det hjälpte mig faktist lite, bara lite för sen va de ju det där med tvättmedel och sköljmedel å allt så jag googlade på de oxå och fick upp nåt helt fuckat som jag inte fatta haha.
Fick upp resultat med t.ex: "Eftersom vi har medelhårt vatten i Strängnäs rekommenderas:
44ml till en lätt smutsig tvätt." WTF lixom?! och sen: "Om vi hade haft mjukt eller hårt vatten hade doseringarna varit en annan."
Är inte vatten lika mjukt lr? xD
Hjälp någon? haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0