Real - full fart framåt mot Spurs

Jose Mourinho menar att ett mirakel är möjligt för Tottenham. Samtidigt menar han att Reals överläge kanske är för stort.
- Fem mål räcker inte för Tottenham, säger Mourinho enligt the Guardian.

Real Madrid är 90 minuter från att definitivt kunna boka in en semifinal mellan dem och största rivalerna Barcelona i Champions League. Efter 4-0 hemma mot Tottenham är det enda som kan stoppa Real Madrid en ordentlig spanska kollaps.
Jose Mourinho menar att det inte är särskilt sannolikt att det sker – men samtidigt varnar han för att ge Tottenham momentum i matchen.

- Fotbollen kan bedra dig, och jag känner till mentaliteten på engelska arenor, hos engelska supportrar och lag. Om jag sätter mig själv i Harrys position skulle jag göra allt för att få mina spelare att försöka fixa ett mirakel.

- Vi måste respektera motståndarna, vi måste ta matchen på allvar. Men samtidigt tror jag inte att fem mål räcker för Tottenham, eftersom vi kommer hit för att göra mål.

Jose Mourinho har flera gånger sagt att han vill tillbaka till England. Och med Harry Redknapp som favorit till att efterträda Fabio Capello i engelska landslaget, fick han frågan om han skulle kunna tänka sig att träna Tottenham.

- Jag tror inte att jag kan svara på det idag. Alla vet att jag är Harrys vän, så allt gott som händer honom glädjer mig. Om han tar över England, då är jag en stolt vän. I övrigt tror jag att min framtid är i Real Madrid eftersom jag har tre säsongen kvar på mitt kontrakt och hoppas kunna prestera tillräckligt bra för att få fortsätta.


Kommentarer
Postat av: fialisakung

sv: yeah, händer de nåt kul i helgen?

2011-04-13 @ 18:57:55
URL: http://homosaregay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0