United har lagt ett bud på Sneijder

Wesley Sneijder gläntar på dörren för Manchester United.
Och engelsmännen har lagt bud.
- Det finns alltid en chans att något händer, säger Interstjärnan.

På söndagen dementerade Alex Ferguson uppgifter om att han ställt ett ultimatum till den holländske playmakern – om att acceptera det löneanbud som ska ha lagts fram för honom.
Enligt de första rapporterna hade managern sagt att ”det är färdigsnackat, och om Sneijder vill komma hit får han tacka ja till vårt förslag”.

- Absolut nonsens. Det stämmer verkligen inte att jag uttalat mig ens i närheten av någonting sådant, sade Ferguson efteråt.

Samtidigt medger Inters Gian Piero Gasperini att ett bud inkommit till klubben – men att han ändå inte oroar sig för att tappa Sneijder.

- Det är normalt vid den här tiden på året att liknande saker händer. Men i stora klubbar som har den här sortens spelare finns två scenarier. Antingen stannar spelaren – eller så flyttar han, men då sker det på den säljande klubbens villkor.
Man ”blir inte bara av” med någon, säger Gasperini enligt the Guardian.

Wesley Sneijder själv säger så här om en tänkbar flytt till Old Trafford:

- Jag har varit på högsta nivå inom fotbollen i tio år och det spekuleras alltid, men lyssna: Jag är fortfarande kvar i Inter.
Jag är dessutom lycklig här, lycklig över att träna varje dag med mina kollegor, lycklig över att spela mina matcher Vad som händer sedan får vi se.

Det finns alltid en chans att något sker, men jag vet inte ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0