"El fenomeno" slutar :(

Fotbollsvärlden har sett ”Fenomenet” showa för sista gången.
- Kroppen klarar inte mer, säger Ronaldo, den riktige.

Brassen är VM-historiens bäste målskytt och har bland annat vunnit Ballon D’Or två gånger - och blivit utsedd av FIFA till världens främste ytterligare en. Plus att han krönts till världsmästare vid dubbla tillfällen, 1994 och 2002, och erövrat en hel räcka med ligatitlar för olika klubbar.

På söndagen kom nyheten att det var färdigspelat för den 34-årige anfallaren, som har gjort över 350 a-lagsmål och spelat 97 landskamper under sin långa karriär. Nu bekräftar Ronaldo själv:

- Jag fixar inte mer, säger han till tidningen Estadio de Sao Paulo.

Den sista tiden som spelare tillbringade han i hemlandet och Corinthians, men den breda massan minns honom för tiden i Europa. Dit, till Holland och PSV Eindhoven, kom Ronaldo 1994. Sedan gick han vidare med att tillhöra Barcelona, Inter, Real Madrid och Milan.

- Jag ville fortsätta, men det går inte. När jag föreställer mig en aktion ute på planen klarar jag inte längre av att genomföra den. Tiden är kommen.

Han medger att det svider – men att beslutet är ofrånkomligt.

- Det är min kropp som hindrar mig. Huvudet vill spela, men det är omöjligt.

Hur ska man nu klara att se på fotboll utan en av världens bästa spelare genom tiderna finns med på planen? :)

En äkta los galacticos mindre på planen, finns inte många kvar nu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0