Pique om C. Ronaldo :D

Pique: ”Jag känner till alla Ronaldos tricks” haha you wish ;)

Gerard Pique känner Ronaldo sedan Manchestertiden.
Därför räds han inte portugisens konster.
- Jag känner till alla hans tricks, säger Pique till holländska Voetval.

Både Gerard Pique och Cristiano Ronaldo har ju ett förflutet i Manchester United.
För Ronaldo blev det som bekant succé och bland annat Champions League-seger.

Pique hade det trögare i Unitedtröjan men har sedan slagit igenom ordentligt i Barcelona, och möter numera bara Ronaldo när de två giganterna i Spanien drabbar samman. Och då menar Pique att han har en fördel av att ha tränat med Ronaldo, om än det kanske inte räcker för att stoppa portugisen.

- Nu när han är i Real Madrid, känner jag till alla hans tricks eftersom han var min rival på träningen varje dag. Hur som helst så garanterar det ingenting, eftersom jag vet att han är en väldigt komplett spelare.

Ronaldo har ju fått utstå en del kritik för sitt sätt att vara på fotbollsplanen. Pique tar dock Ronaldo i försvar och menar att han är en rolig kille, även om han kanske är lite fåfäng.

- De säger att han är arrogant, men jag kommer mest ihåg honom som schysst och rolig. Ja, det är svårt för honom att hålla sig borta från spegeln, men han är en bra kille.

Vi får väl se vem/vilka som har övertaget i nästa El Clasico i vår (Real Madrid så klart) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0