C. Ronaldo: "Hade Mourinho lämnat så hade jag inte stannat"

Cristiano Ronaldo sa att om han lämnar Spanien skulle det vara för England, och hade tränaren José Mourinho lämnat den spanska huvudstadsklubben i sommar - skulle han göra samma sak.

Real Madrids portugisiska målgörare Cristiano Ronaldo har deklarerat att han vill återvända till Premier League i framtiden, rapporterar Tribalfootball.

Ronaldo, som lämnade Manchester United för Real Madrid för 80 miljoner pund för två år sedan, var smickrad av Manchester Citys diskreta ouvertyr till honom tidigare i sommar.

"Jag tror att om jag lämnar Spanien skulle det vara för Premier League - men inte nu. Först måste vi vinna Champions League. Om jag går tillbaka till Premier League måste det vara en klubb i nordväst. Jag gillar inte London" sa Ronaldo.

Detta innebär att han skulle antingen återvända till sin förra klubb, Manchester United, eller dess rivaler Manchester City.

"Det är smickrande att bli erbjuden 20 miljoner pund per år - det är väldigt bra, men jag pratade med min agent och jag tror att det är bättre om jag stannar i Madrid eftersom detta år kommer vi att vara de bästa.

Denna säsong kommer vi att vara en stor kraft.
Jose Mourinho kommer att stanna i Madrid, så jag stannar. Om han skulle ha lämnat för Chelsea, skulle jag också lämna.
Jag skulle ha gått till Manchester City, men nu stannar han ju, så jag stannar" avslutade Ronaldo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0