Copa America! :D

I kväll går de åttafaldiga mästarna Brasilien in i Copa America. Landet möter Venezuela och ställer upp med en spännande trio längst fram.
I störst fokus är Santos supertalang Neymar.

– Förhoppningsvis blir det här mitt Copa America, säger Neymar till ESPN Brazil.

Neymar är Brasiliens största talang och den 19-årige anfallaren jagas av flera stora europeiska klubbar.
Längst fram i kön finns Barcelona, Real Madrid och Chelsea.

Men förutom några tävlingslandskamper på ungdomsnivå och träningsmatcher med Brasiliens A-landslag är han relativt oprövad på den internationella scenen.
I kväll mot Venezuela i Copa America kommer han dock ha världens ögon på sig.

Inför VM 2010 gick Pelé ut i pressen och bad Brasiliens dåvarande förbundskapten Carlos Dunga att ta med Neymar i truppen – men Dunga vägrade.

Hans ersättare Mano Menezes är dock av en helt annan åsikt.
Förbundskaptenen väljer att satsa på Santos-duon Neymar och Ganso från start i Copa America.

– Jag väntar mig det bästa från båda två (Neymar och Ganso). Jag vet att de är redo och har allt som krävs för att spela bra, säger Menezes till AP.

Neymar är glad för att han får chansen och hyllar förbundskaptenen.

– Han är en fantastisk tränare, jag lär mig massor av honom, säger 19-åringen.

Neymar gjorde debut för Brasilien den 10 augusti 2010. Efter 28 minuter i sin landslagspremiär nickade han in 1-0 och sedan dess har det blivit ytterligare två landslagsmål, båda mot Skottland den 27 mars 2011.

Bredvid Neymar kommer, om man ska tro alla förhandssnack, Milan-duon Robinho och Pato spela.

Brasilien, som har vunnit Copa America vid åtta tillfällen, är regerande mästare. De slog Argentina med 3-0 i finalen i Venezuela för fyra år sedan.

För er som inte kan vänta tills kl. 21 för att se på sambafotboll, kolla in när Neymar dansar sig igenom ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0