Robinho talar ut

Den förra Real Madrid spelaren, Robinho, sa att han ångrar sättet han lämnade den spanska huvudstadsklubben.

Brassen lämnade Spanien för den engelska Premier League klubben Manchester City i augusti år 2008.
Robinho sa att hans val att lämna Santiago Bernabeu klubben var det rätta för honom, eftersom han kände sig oönskad i Real Madrid - särskilt när Los Blancos började förhandla med Manchester United om Cristiano Ronaldo.

"Jag ångrar två saker i min karriär: Hur jag lämnade Real Madrid och hur jag lämnade Santos. Jag ångrar inte att jag lämnade, utan sättet allting var" sa brassen till Folha.
"I Santos kunde saker och ting ha tagit en annan väg, men inte i Madrid. Men allt är över nu."

Robinho passade även på att ge Neymar råd, särskilt nu när han har starkt kopplats med en flytt till Madrid.

"Jag är 27 nu och Neymar är 19. Jag försöker ge honom råd, både på och utanför planen. Europeisk fotboll är annorlunda och mycket starkare än den brasilianske fotbollen.

Han behöver inte mycket råd. Han är född till fotbollsspelare."

Målskytten i Real Madrid-tröjan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0