Sanchez officiellt klar för Barcelona!

Sommarens mest hajpade övergång är nu officiell. Alexis Sanchez är klar för Barcelona.

Den chilenske superanfallaren Alexis Sanchez har nu skrivit på för Champions League-mästaren Barcelona, bekräftar den spanska klubben på sin hemsida. 22-åringen kommer närmast från italienska Udinese.

Barcelona betalar 250 miljoner för Sanchez, men summan kan komma att stiga till 350 miljoner beroende på chilenarens insatser för klubben. Det spekulerades länge i att anfallaren Jeffren skulle gå till Udinese som en del i affären, men den unge spanjoren kom inte överens med den italienska klubben.

På måndag kommer Sanchez att genomgå den officiella läkarundersökningen och skriva på ett femårskontrakt. Därefter kommer han att presenteras för fans och press.



Skriver på kontraktet på måndag.

Kommentarer
Postat av: ida

Hej! Fin blogg :)



Kika gärna in på min där du kan läsa om allt från min vardag till musik, humor, kändisar, shopping och sist men inte minst när jag försöker leka modekunnig, kanske är jag det?

Hoppas du går in och tar en titt ;)



Just nu har jag en tävling där du kan vinna upp till 600 kr, va gärna med :)



Kram

http://idas.myshowroom.se

2011-07-22 @ 11:40:07
URL: http://idas.myshowroom.se
Postat av: Martin

Hej!

Har du en minut eller två över, så ta dig tid att besvara Dagens fråga. Handlar idag om musik och träning.

Veckans blogg är på begäran igång igen och The Edge finns även nu på Facebook - länk hittar du på bloggen.



Häng med på en fartfylld blogg med inrikting på styrketräning.



Ha en fortsatt härlig dag!

2011-07-22 @ 11:45:36
URL: http://edgeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0