Robinho: Ikväll vinner vi Scudetton

Roma på bortaplan är inte den enklaste uppgiften – men Robinho verkar säker.
- I kväll vinner vi Scudetton, säger Milanbrassen.

Bara en poäng till behövs, sedan är det kokta fläsket stekt och saken biff. Så länge ”Rossoneri” inte förlorar på Stadio Olimpico kan de titulera sig italienska mästare och inleda sitt guldfirande.

- Roma har en del fantastiska spelare, men vi åker dit med ett enda mål: Att plocka den där poängen som behövs. Milan satsar alltid på att vinna, och i kväll vill vi säkra titeln i Rom, säger Robinho.

Han anser att laget har toppat formen och bara behöver komma upp i normal standard för att slå Roma.

- Jag kom hit förra året för att vinna något stort och viktigt. För att skriva in mig i klubbens historieböcker. Det är därför jag känner mig så lycklig nu, säger Robinho.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0